Wat is een roll-up banner?
Of je nu ter promotie naar een beurs gaat of een indrukwekkend welkom wilt geven aan klanten in je bedrijf, een roll-up banner is altijd een handig, mobiel promotieproduct. Het is een banner die je op kunt rollen, zoals je misschien al had kunnen vermoeden door de naam. Je kunt de banner uitrollen binnen een halve minuut op de locatie waar deze moet staan. Door de staander en veer in de voet blijft de banner mooi rechtop staan.
Zelf ontwerpen of laten doen?
Dit is helemaal aan jou. Vaak bieden bedrijven waar je promotiematerialen kunt bestellen de mogelijkheid om het voor jou te doen. Jij levert logo’s, teksten en andere wensen aan en zij ontwerpen de roll up banner. Dit lijkt misschien duur, maar deze mensen zijn erin gespecialiseerd. Je zult er zelf misschien meer tijd aan kwijt zijn en je ontvangt een professioneel ontwerp.
Wil je het toch liever zelf ontwerpen of laten doen door een werknemer? Dan is het handig om eerst het gewenste formaat te bepalen. Voor geprinte promotie-artikelen is het aan te raden om 300 dots per inch (dpi) aan te houden voor een goede kwaliteit, maar soms is 100dpi ook voldoende. Dat betekent dat je de afmeting in inches moet weten en dit moet vermenigvuldigen met het aantal dpi om de afmetingen in dots oftewel pixels te weten. Deze afmetingen in pixels heb je nodig om met je ontwerpprogramma te beginnen. Tevens moet er bovenop het formaat dat wordt geleverd nog een marge worden gerekend voor het uitsnijden. Dit staat dan vermeld in de aanleverspecificaties. Verder is vaak het kleurenprofiel CMYK nodig. Ga ook na in welke bestandsindeling het bestand moet worden geüpload.
Hoe werkt de bestelling verder?
Je levert het bestand aan bij het bedrijf dat de banner voor je gaat maken. Als het formaat en de bestandsindeling goed zijn of zij gaan aan de slag met hun ontwerp. Als je je bestelling binnen een paar dagen nodig hebt, kun je ook kiezen voor een spoedlevering, waarvoor je dan wel extra betaalt
Veel plezier met je roll-up banner!
Bron: Beursbanner.nl