Een telefoon van je baas, het lijkt tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Sommigen zijn zelfs in het bezit van twee telefoons, één voor werk de ander voor privé. Anderen hebben werk en privé gecombineerd op één telefoon. Tegenwoordig heeft bijna iedere medewerker de mogelijkheid gebruik te maken van telefoon van de zaak. Waarom is dit zo populair en hoe zorg je dat je als werkgever de beste deal sluit om je werknemers zo goed mogelijk te faciliteren?

De voordelen

Een telefoon van de zaak brengt verschillende voordelen met zich mee. Het meest voor de hand liggende voordeel is natuurlijk dat je werknemers altijd bereikbaar zullen zijn. Onderweg naar een klant, tijdens de lunch, een belangrijk telefoontje zal niet meer gemist worden. Ook de SMS en WhatsApp functie op de mobiele telefoon zijn handig voor medewerkers om in contact te blijven met klanten, collega’s en externe partijen. Maar naast deze voordelen zijn er nog een paar andere voordelen waar je misschien nog niet aan gedacht had!

  • Er kan een duidelijke scheiding gemaakt worden tussen werk en privé.
  • De fiscale scheiding is duidelijker.
  • Alle medewerkers kunnen op één zakelijk abonnement.
  • Er is één contactpersoon bij de telefoonmaatschappij.
  • De factuur en documentatie zijn naar het bedrijf gericht.
  • Bij bedrijfsovername kan het telefoonnummer worden meegenomen.

Hoe sluit ik de beste deal?

Mocht je overtuigd zijn en een telefoon van de zaak willen aanbieden aan je medewerkers, is het handig om wat voor onderzoek te doen voor je een deal sluit. Wat wil je precies dat je medewerkers kunnen met hun mobiel? Zoek je een sim only abonnement, een zakelijk mobiel abonnement, zakelijk internet of VoIP-telefonie? Er zijn veel mogelijkheden en het is begrijpelijk dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet. Wij raden je aan een site te gebruiken die overzicht verschaft in de zakelijke telecommarkt, zoals bijvoorbeeld zakelijk bellen. Op dit soort websites worden alle mogelijkheden, providers en kosten overzichtelijk weergeven om zo de ondernemer de te ondersteunen in zijn beslissing.