Kent u uw klanten goed? Weet u hoe zij zich bewegen in en rondom uw winkel? Veel retailers laten kansen liggen doordat ze te weinig data verzamelen van hun klanten. Een klantenteller brengt het aantal bezoeken in kaart. De gegenereerde data biedt veel inzicht in het gedrag van de klant en maakt het mogelijk om goed onderbouwde beslissingen te maken op basis van betrouwbare data. Deze beslissingen kunnen gaan over de inzet van personeel, het product-portfolio of de klantenservice. Het einddoel is daarmee om de conversie ratio te verhogen en daarmee natuurlijk de omzet van de winkel. PFM Footfall Intelligence werkt met een speciaal ontwikkelde technologie die deze en nog veel meer informatie voor u inventariseren. Hoe dit werkt? Lees snel verder.
Deze inzichten biedt een klantenteller
Op strategische plaatsen worden apparaten met hi-end technologie geïnstalleerd die de bezoekers van een winkel of winkelcentrum registreren. Dit kan door middel van laser, radar, thermische camera’s, mono- en stereovideo, infrarood apparatuur en 3D-metingen. De gegevens die worden gegenereerd, worden volgens de nieuwste technieken gemonitord en dagelijks gescreend. Consistentie is daarbij erg belangrijk. De bruikbare data wordt op een veilige manier verwerkt en in heldere rapportages weergegeven.
Via een flexibel inzetbare tool kunnen rapportages worden gemaakt aan de hand van vooraf bepaalde doelstellingen. Wilt u deze rapportage koppelen aan uw eigen systemen, dan kan dat eenvoudig door middel van een beschikbare API. De data die u genereert, biedt u veel informatie over uw klanten:
- Hoeveel klanten bezoeken uw locatie?
- Hoeveel klanten keren terug en hoe vaak?
- Welke winkels worden er bezocht?
- Hoe navigeert een klant door de ruimte?
- Wat is het effect van bepaalde gebeurtenissen of evenementen?
- Waar bevinden zich de hotspots?
- Welke obstakels belemmeren de klant?
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van informatie die u kunt genereren met een klantenteller en dat biedt u zeer veel mogelijkheden om de conversie in uw winkel te verhogen.
Hoe u uw voordeel doet met deze informatie
Door het gedrag van uw klanten met een klantenteller in kaart te brengen, kunt u de winkelervaring van uw klant aanzienlijk verbeteren. U kunt het eenvoudiger maken voor klanten om bepaalde locaties te bereiken. U kunt obstakels wegnemen en meer aandacht besteden aan bepaalde locaties die daarmee aantrekkelijker worden voor klanten om te bezoeken. Niet alleen kunt u hiermee de duur van het bezoek van een klant verlengen, waardoor er meer verkoop gerealiseerd kan worden. De klant wordt hierdoor ook gestimuleerd om vaker terug te komen omdat het een positieve en fijne shopervaring is geweest. Met een klantenteller meet u automatisch ook de resultaten van de aanpassingen die u toepast op uw locatie. Zo kunt u blijven innoveren en de ervaring van de klant verbeteren.