Ontwikkel een geïntegreerd marketingcommunicatiemodel
Door een online strategie te gebruiken om je online marketingactiviteiten te implementeren, kunt je een coherent geïntegreerd marketingcommunicatiemodel voor jouw bedrijf maken. Elk marketingkanaal dat gebruikt wordt om je bedrijf te promoten, is een stukje van een puzzel die een totaalbeeld geeft van het communicatiemodel van je bedrijf. Alle stukjes van die puzzel moeten perfect bij elkaar passen en ervoor zorgen dat er een samenhangende merkervaring is, zowel online als offline.
Helaas zien we als online marketing bureau in Breda vaak nog bedrijven voorbij komen die op verschillende kanalen een andere uitstraling hebben. Of bedrijven die veel geld besteden aan TV reclames maar online alsnog niet vindbaar zijn wanneer je ze zoekt naar aanleiding van een commercial. Als gevolg hiervan zullen al die mensen afhaken, en buiten je verkooptrechter vallen. Gemiste kansen en daarom geldverspilling!
Budgettering en ROI
Zorg ervoor dat je duidelijk inzicht hebt in waar je jouw marketingbudget aan besteedt. Dan kun je beter anticiperen op aankomende obstakels en vooruit plannen. Als je begrijpt hoe uw online budget wordt verdeeld per kanaal en platform en wat je ROI daar is, bent u beter voorbereid op de volgende stap. Als gevolg hiervan wordt het steeds eenvoudiger om online budgetten in te stellen en te beheren.
De meeste bedrijven met een duidelijke online marketingstrategie hebben veel betere ROI-resultaten van hun online investeringen dan bedrijven die geen duidelijke online marketingstrategie hebben. Een goede online marketingstrategie stelt benchmarks voor jouw activiteiten en zorgt ervoor dat je kunt bepalen wat werkt en wat niet werkt in jouw online werkzaamheden. Dit zorgt er dan voor dat je de juiste verbeteringen kunt maken, zodat je altijd jouw marketinginspanningen optimaliseert en de hoogste ROI haalt uit je marketing bestedingen.
Bron: Think Online – online marketing breda