Niet alleen bij een website moet gelet worden op een passend design. Dit geldt ook voor een webshop. In dit artikel gaan we het vooral hebben over het inrichten van de pagina die meer informatie biedt over de fysieke winkels van de desbetreffende webshop. Vaak staat op deze pagina’s te weinig informatie. Zoals alleen het adres of de openingstijden. Dit is zonde, omdat er zoveel meer mee gedaan zou kunnen worden. Hieronder worden een aantal tips gegevens wanneer je een webshop wil laten maken:

Tip 1: Contactgegevens

Het is belangrijk dat de contactgegevens van de winkel genoemd worden. Dit is natuurlijk niet alleen voor een fysieke winkel het geval, maar ook voor de webshop zelf. Er moet natuurlijk altijd contact opgenomen kunnen worden met de organisatie bij vragen of ontevredenheden. Bij contactgegevens kun je denken aan een adres, bedrijfsnaam, e-mail, telefoonnummer, maar ook buttons met links naar de sociale mediakanalen van de organisatie. Om ervoor te zorgen dat contactgegevens goed gevonden worden in de online zoekmachine is het belangrijk dat deze gegevens opgemaakt worden als gestructureerde data. Op deze manier wordt de data goed begrepen en wordt je vaker gevonden in de online zoekmachines.

Tip 2: Een kaart van alle fysieke winkels in Nederland

Om ervoor te zorgen dat er meer klanten naar de fysieke winkel van je onderneming gaan is het verstandig om een kaart te laten zien van al je fysieke winkels. Je plaatst bijvoorbeeld de kaart van Nederland met daarop een prikker of een ander tekentje op de plaats waar een fysieke winkel van jouw bedrijf te vinden is. Deze locatie moet een opvallende kleur of afbeelding hebben, zodat die goed opvalt voor de bezoekers van jouw webshop. Misschien gaan ze hierdoor wel liever naar jouw fysieke winkel dan een aankoop te doen op je webshop. Dit kan zorgen voor minder klachten, bijvoorbeeld over verzendkosten, retourverzendingen, etc.

Tip 3: Routebeschrijving

Het is natuurlijk handig als er een routebeschrijving te zien is op de webshop. Dit scheelt bezoekers onnodige zoektochten en daarnaast is dit erg goed voor de resultaten in de zoekmachines, zoals Google en Bing. Wanneer mensen bijvoorbeeld zoeken naar de producten die je verkoopt en de plaatsnaam, is de kans groter dat ze jouw bedrijf vinden in de zoekresultaten.

Tip 4: Openingstijden

De laatste tip is dat het handig is als openingstijden gevonden kunnen worden. Dit geldt niet alleen voor de reguliere openingstijden, maar ook voor koopzondagen, koopavonden en andere uitzonderingen.

Daarnaast is het natuurlijk altijd van belang dat de bezoeker goed de weg door de webshop kan vinden en dat de webshop een passende uitstraling heeft. Hierdoor krijgt de bezoeker een fijn gevoel en roept het geen frustraties op. Heb je andere vragen over de inrichting van je webshop? Neem dan contact met ons op!